Just nu‎ > ‎

Kommunfullmäktigelistan

MP Västerås har på medlemsmöte den 30 november 2013 fastställt vilka som ska stå på partiets lista till kommunfullmäktige under kommande mandatperiod 2014-2018.

Listan består av totalt 36 namn och den toppas av de båda nuvarande kommunalråden Marléne Tamlin och Magnus Edström som alltså fick fortsatt förtroende från medlemmarna att vara partiets toppnamn och gruppledare. Därefter valdes Anna Lindén på tredje och Johannes Wretljung Persson på fjärde plats. Johannes har varit ersättare i fullmäktige den här mandatperioden, Anna Lindén blir ny i fullmäktige men har erfarenhet av politiskt arbete då hon under mandatperioden sitter i Utbildnings- och arbetsmarknadsnämnden.

-          Jag känner mig stolt och glad att jag och Magnus fått förtroendet att leda Miljöpartiets fullmäktigegrupp ytterligare en mandatperiod. Det är roligt att vi har så många som är intresserade av att vara med och engagera sig, att vi får in några nya namn på listan och att vi har några som varit med lite längre, säger Marléne Tamlin, förstanamn på Miljöpartiet i Västerås kommunfullmäktigelista för mandatperioden 2014-2018.

Miljöpartiet i Västerås kommunfullmäktigelista 2014-2018

1. Marléne Tamlin